Tacosallad

Ett önskemål är att det kommer ut fler lunch/middagstips med färre SP (poängsystem för Viktväktare), så här kommer ett nytt salladstips! Även om man inte behöver gå ner i vikt är ju en tacosallad riktigt härlig att njuta utav mitt i veckan 👌

köttfärs
tacokrydda + vatten
valfria grönsaker
riven ost
tacosås
cheddardip/guacamole
tacochips

Förbered alla grönsaker du vill ha till salladen, vi hade sallad, gurka, tomat, lök och majs.
Bryn färsen i en panna med matfett.
Tillsätt kryddan och vattnet och följ anvisningen på förpackningen.
Servera med grönsaker, riven ost, såser och tacochips.

Mitt WW SmartPoints (BLÅ)

69-114 g nötfärs (2 SP)
tacokrydda (hemgjord) + vatten
valfria grönsaker
24-38 g riven ost 12% (2 SP)
0-35 g tacosås, Santa Maria Salsa, garlic
0-33 g cheddardip Santa Maria (1 SP)
11-17 g tacochips, Santa Maria (2 SP)

Totalt för min portion med tacosallad blev 7 SP. Lätt till SP för den mängd matfett du tillsätter.

Följ mig gärna på Instagram för mer matinspiration (och lite annat): THERESEMATOCHBAK

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *