Tacosallad

Ett önskemål är att det kommer ut fler lunch/middagstips med färre SP (poängsystem för Viktväktare), så här kommer ett nytt salladstips! Även om man inte behöver gå ner i vikt är ju en tacosallad riktigt härlig att njuta utav mitt i veckan 👌

köttfärs
tacokrydda + vatten
valfria grönsaker
riven ost
tacosås
cheddardip/guacamole
tacochips

Förbered alla grönsaker du vill ha till salladen, vi hade sallad, gurka, tomat, lök och majs.
Bryn färsen i en panna med matfett.
Tillsätt kryddan och vattnet och följ anvisningen på förpackningen.
Servera med grönsaker, riven ost, såser och tacochips.

Viktväktarna PersonligaPoints

100 g nötfärs 5% *
tacokrydda (hemgjord) + vatten
valfria grönsaker
36 g riven ost 10% *
35 g tacosås, Santa Maria Salsa, garlic
34 g cheddardip Santa Maria *
17 g tacochips, Santa Maria
*

Totalt för min portion med tacosallad blev 8 PP. Lätt till PP för den mängd matfett du tillsätter.

* = livsmedel som jag räknat PP mängden på, övriga är 0 PP i mitt program

Kcal: ca 346 kcal/port exkl matfett och grönsaker.

Följ mig gärna på Instagram för mer matinspiration (och lite annat): THERESEMATOCHBAK

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.