Veckans matsedel v. 2/2022

Maträtter som passar dom allra flesta oavsett vart i livet man befinner sig, samt enkelt att anpassa mejeriprodukter till lättare eller fetare alternativ. Byt ev protein mot vegetariskt alternativ eller uteslut pasta, ris eller potatis och byt mot annat om du följer LCHF.

När det gäller portionsstorlekar så är vi alla så olika då vi har olika typer av arbeten och tränar/tränar inte på fritiden, läs gärna igenom receptet innan du tillagar det och öka/minska råvarorna så det passar ditt behov.

Ha en fantastisk matvecka och njut av maten ni äter!

Måndag

Kassler i rosépepparsås – recept finns ➡➡ HÄR

Tisdag

Långkokt köttfärssås med bacon – recept finns ➡➡ HÄR

Onsdag

Stekt kyckling & spicy garlic sås – recept finns ➡➡ HÄR

Torsdag

Blomkåls- & morotssoppa – recept finns ➡➡ HÄR

Fredag

Varm skinkmacka med champinjonstuvning – recept finns ➡➡ HÄR

Lördag

Helstekt fläskfilé med ugnsstekt polentapotatis – recept finns ➡➡ HÄR

Söndag

Mustig kycklingcurry med äpple & cashewnötter – recept finns ➡➡ HÄR

Följ mig gärna på Instagram för mer matinspiration (och lite annat): THERESEMATOCHBAK

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.